Scandinavian Tours

Ervaringen

Geschreven op 19-07-2018

Hallo Linda,

ik heb een prachtige reis gehad alles naar wens, altijd wel enige zaken die ik liever anders had gehad. De eerste tijd slecht weer en waar ik totaal niet op voorbereid was; de harde wind en dan bedoel ik echt wel meer dan windkracht 7 zelfs zo slecht dat op het laatste stuk voor de noordkaap er zelfs 2 motoren van de weg waren geblazen en een caravan die de auto had meegesleept. Dat laatste stuk weg is slecht met veel gaten in het asfalt ook door dichte mist moeten rijden daar. Wat betreft de route die was geweldig mooi, ik had op mijn garmin jullie route ingelezen. Er zijn vele infrastructurele werken in uitvoering. Gotenburg wordt hard aan de infra gewerkt dit kan tot enig zoeken leiden om van-en naar de boot te komen. Ook bij Kiel heb je te maken met wegwerkzaamheden. Ik had voorzien dat ik in Duitsland last zou krijgen van files dus op de heen en terug weg ben ik in Bremen blijven slapen, hotel Edelweiss, ik kan dit aanbevelen ze hebben zelfs een garage beschikbaar. En inderdaad bij Hamburg maar ook bij Bremen lange file leed. Verder is wordt in Noorwegen overal aan de wegen gewerkt veelal onderhoud aan asfalt maar ook wel grote reconstructies, met name het nieuwe asfalt met veel water erop gaf problemen. De bitumen zijn nog niet van het asfalt oppervlag gesleten en dat maakt het glad en gevaarlijk rijden. Ook vrij lange stukken met ribbels waar het asfalt is gefreest kan gevaarlijk zijn. Maar over het algemeen niets dan lof over de route, Lofoten zijn schitterend en gelukkig vanaf Andenes goed weer. Wat betreft de hotels die waren voor mij goed genoeg, alleen had ik geen rekening gehouden dat het ontbijt in de weekeinden (en soms op werkdagen)pas om 8 uur of zelfs laten kan worden genuttigd. Mede gezien de tijd die je toch wel nodig hebt om van hotel naar hotel te komen en hier en daar wat toeristische dingen te doen cq bekijken heb ik het ontbijt hier en daar niet in het hotel gehad. Het eerste hotel Radison Resort in Trysil was op een mooie plaats maar ik trof het niet, er was een groot event bezig van mountainbikers erg druk daar, met als gevolg lange tijd nodig om en te checken. Maar over het algemeen geweldige locaties en service. Leuke mensen ontmoet zeer divers internationaal gezelschap op motoren echt genieten, wat mij wel opviel is dat vele motoren in de tunnels groot licht met daarbij soms een hele kerstboom met verstralers voeren, en dat ze niet dimmen bij tegenliggers zeer hinderlijk.

mijn dank voor je inzet en de geweldige route,

met vriendelijke groeten Sjerp

Geschreven op 23-06-2018

Hoi Linda,

Na een onstuimige rit met stevige zijwind gisteren in Groningen aangekomen. Heerlijke vakantie gehad. Zou ik het weer doen ? Ja, maar dan anders. Minder dagen van 400+ km. Voor mij is de meest comfortabele afstand rond de 300 km. Iets om voor de volgende keer bij stil te staan. Hoogtepunten waren voor mij Grense Jakobselv. Iets om misschien in je programma op te nemen ? Heel bijzonder om dat kerkje te zien en vlakbij de Russische grens te zijn. De noordkaap zelf natuurlijk, vooral de weg er naartoe. Zo vaak gezien op youtube en dan rij je er zelf. Ik had er prachtig weer, de dag ervoor was het mistig met regen. Daar reed ik toen 600 km in vanaf Kirkenes. Pontjes waren ook een belevenis, vooral het pontje terug naar de wal met 8 meter hoge golven. De rit vanaf Arctic Circle noorwegen, prachtige weg, weids uitzicht en schitterend weer. Hoogte, maar ook dieptepunt, Jotunheimen. Het weer werd steeds slechter en slechter, om uiteindelijk over te gaan in een sneeuwstorm. Op een gegeven moment reed ik door 20 cm sneeuw, dat was niet leuk meer. Gelukkig reden er net voor mij 2 touringcars waar ik mooi in het spoor kon zitten. Trollstigen was natuurlijk ook geweldig, vooral het uitzicht vanaf boven. Kortom, een geweldige reis die ik zeker aan iedereen kan aanbevelen. Ik heb wat foto's bijgevoegd, bedankt voor het organiseren. De hotels waren prima, sommige super, sommige wat ouder. Personeel was echter overal erg behulpzaam en vriendelijk. En wat een rust op die wegen, dat is wel even weer een omschakeling als je door Duitsland en Nederland rijdt.

groet Erik

Geschreven op 16-08-2017

Hallo Linda,

Graag wil ik je ontzettend bedanken voor de prachtige reis! Het overtrof mijn stoutste dromen... Ik had al best wat reizen in Noorwegen gemaakt, maar nog nooit eerder op de motor. Dat is heel erg goed bevallen en ik kan de tour dan ook van harte aanbevelen om solo te doen. Je komt overal mensen tegen en als motorrijder heb je altijd wel een praatje met ander motorrijders ... Hotels en eten waren prima verzorgd. De route en dagafstanden zijn perfect. Zo'n 300 - 400 km per dag is heel goed te doen, zeker in combinatie met veerboten die op bepaalde tijden gehaald moeten worden.

Ik sprak twee Nederlandse motorrijders die met een andere aanbieder naar de Noordkaap waren gereden in een 16-daagse tour. Zij waren minder blij met hun route omhoog die hoofdzakelijk over de E6 ging. De dagafstanden viel ze ook wel een beetje tegen. Dat gevoel had ik ook wel, vandaar dat ik heel bewust voor jouw tour heb gekozen.

Alles bij elkaar heb ik enorm geboft met het weer. Hier en daar een paar regendagen (en soms heftige plensbuien), maar op de 17, de Lofoten, Atlantic Route, Trollstigen/Geiranger/Dalsnibba en Lusterfjord had ik schitterend weer. En zoals de Noren zeggen: er is geen slecht weer, alleen slechte kleding... Nogmaals enorm bedankt, het was een reis om nog heel lang van na te genieten!

Hartelijke groeten, Frank

Geschreven op 02-07-2017

Beste Linda,

Allereerst excuses voor de late reactie.

Wij willen jullie bedanken voor de super vakantie die wij hebben gehad. Alles was perfect geregeld. De reisbescheiden waren prima in orde. De routes voor de navigatie klopten perfect. De hotels en de diners waren oké. Het land is fabelachtig. De aankomst op de Noordkaap was emotioneel. De natuur is ongelofelijk. Met het weer hebben we we geluk gehad, 13 dagen droog waarvan 10 dagen super weer, 2 dagen in de regen gereden en de overige dagen wisselvallig. Net nog eens snel de foto’s doorlopen wat er voor gezorgd heeft dat we weer terug willen :-)

Ontzettend bedankt voor de goede zorgen, Scandinavian Tours zal ik aan een ieder aanbevelen.

Nogmaals, ontzettend bedankt voor de super organisatie van de reis.

Met vriendelijke groet, Wim en Sandra

Geschreven op 02-07-2017

Hallo Linda,

Hier komt ie dan. De 21 dagen Noordkaap was de reis naar mijn hart. Bedankt Scandinavian tours om het zo goed geregeld te hebben. Dankzij deze formule heb ik deze lange toch wel vermoeiende reis met het grootste genot kunnen rijden, mede door de goede nachtrust en verzorgd eten die de hotels hebben voorzien. De paar dagen regen hebben deze reis alleen maar echter gemaakt. De niet overdreven maar toch voldoende kilometers per dag hebben de kans gegeven regelmatig te stoppen en om te genieten van het wonderbaarlijke Noorwegen met meer dan 2000 foto’s als gevolg  Buiten de vervelende variabele snelheidslimieten rond de grotere steden (vooral Trondheim) met hun strenge controles waren de Noorse wegen een lust om als motorrijder over te rijden. We hebben er 7.910 Km op zitten en ben met een onvergetelijke herinnering naar huis gegaan.

Een echte aanrader!

Patrick

Geschreven op 28-10-2016

Dag Linda,

De reis is prima verlopen en goed bevallen. Jammer genoeg ging de walvissafari niet door i.v.m slecht weer, en was het op de dag met Trollstigen en Geiranger ook erg nat.

Wel nog een opmerking:

Er zijn veel wegwerkzaamheden tussen Kiel en de A21, en die gaan nog 2 jaar duren. Ik weet niet hoe het met de weg 215 is, maar mogelijk is die op dit moment de betere keuze.