Scandinavian Tours

Ervaringen

Geschreven op 29-07-2018

Hallo Linda,

Ik vond het een erg leuke tour en heb mij prima vermaakt. Uitstekend weer en gelukkig geen last van de bosbranden gehad. De routes langs het water vond ik het leukst. Ik heb niet zoveel foto's gemaakt, maar deze vond ik zelf wel mooi. Hartelijk dank voor de organisatie en de snelle hulp onderweg (reservering Hotel Rogge). PS. Het BW Hotell Tranas Statt heeft geen garage meer. Deze is omgebouwd naar (winter)restaurant, zoals zij het noemden. De receptie heeft mij wel goed geholpen. Ik mocht mijn motor binnenzetten.

Met vriendelijke groet, Berny

Geschreven op 01-08-2017

Dag Linda ,

Hier een klein relaas van de reis.

Algemene indruk: we zijn tevreden van de reis en ze voldeed aan de verwachtingen.

Landschappen: mooi tot zeer mooi maar weinig afwisseling (we hadden dit verwacht) Het weer was zeer goed. Enkel de laatste dag regen op 100 km van Goteborg.

Ferry : goede kwaliteit en lekker eten.

Hotels:

1e Montala : goede kamer en eten ( 1 -gang)

2e Strängäs: goede kamer en eten (1 -gang)

3e Tulgars Värdshus: simpele kamer en zeer uitgebreid en lekker eten . We werden verwend door de ober en de locatie was zeer mooi .We kregen het voorgerecht om 17:30 h en aten tot 18:30 h.

4e Oxelösund: mooie kamer en hotel met stijl - lekker drie gangen menu.

5e Tranas: goed hotel - goed internationaal eten en veilige stalling motor.

6e Hjo: vriendelijke gastvrouw .

Wegen: weinig verkeer

Roadbook : er zijn een aantal fouten in (afgesloten wegen voor verkeer) maar we konden ons behelpen.

Benzine: soms tot 100 km rijden (vooral dag 1 en 2) zonder benzinestations: misschien dit melden.

Het is een aanrader voor echte motorliefhebbers .

Groeten, Jan

Geschreven op 10-06-2015

Hoi Linda,

Alles is naar wens verlopen, het weer zat niet mee. Maar volgens mij hadden we dat in heel Europa. Veel gravel-wegen kunnen rijden met bijbehorende glimlach op ons gezicht.

Even van dag tot dag:

Dag 1; boot; alles was perfect geregeld, goede hut. Tafel aan het raam. Buffet was goed verzorgd.

Dag 2; Göteborg – Motala; Alles okay. Hotel in Motala ook goed, mooie kamer.

Dag 3; Motala – Strängnäs; Alles okay, leuk hotel. Goed eten in het restaurant.

Dag 4; Strängnäs – Vagnärad; Gripsholms Slott was erg mooi, via een “achteraf weg” naar Tullgarns Slott erg leuk. De plek was geweldig, we hadden de hele B&B voor ons alleen (samen met “Casper” het lieve spookje ).

Dag 5; Vagnärad – Stjärnholm; Wederom weer een hele mooie overnachtingsplek. Motoren mochten op het terras staan. Heerlijk gegeten, perfect.

Dag 6; Stjärnholm – Malexander; Hier onderweg heeft René zijn 1e eland in het wild gezien, heel bijzonder. Ook weer een mooie overnachtingsplek. Advies voor volgende reizigers, ze kunnen de jacuzzi of de bastu regelen. Maar dat moet eigenlijk 1 dag van te voren. Wij kwamen koud en verkleumd aan, dus na een dik uur konden we lekker de sauna in.

Dag 7; Malexander – Örserum; in Gränna de ferry naar Visingsö genomen, helaas hier ook eerst weer veel regen. Maar alles toch kunnen bekijken. Gränna is ook erg leuk. Het hotel is wel heel erg oudbollig en ouderwets. Maar wel schoon, en de “eigenaresse” was erg aardig. Goed eten.

Dag 8; Örserum – Hjo; Weer een leuke B&B, in Hjo kun je in de haven erg goed eten.

Dag 9; Hjo – Göteborg; we zijn weer binnendoor gereden over gravel-wegen, en hier als toetje nog 4 elanden gezien, en op de foto/film kunnen zetten.

Boot was ook weer perfect geregeld.